• Beställ din tandborste 0317160316
  • Kundtjänst Öppettider Alla vardagar 10-14
Shopping Cart

No products in the cart.

Har du kanske glömt något?

Tveka inte att höra av dig till oss om du har några funderingar.

Se gärna vår prisvärda och unika tandborste!

HOME Contact Form

Kontakta Oss

IPX7 - 1

Kontakta oss

Contact Form

Everyone deserves to feel beautiful and confident

At our cosmetic shop, we believe that everyone deserves to feel beautiful and confident. That’s why we’ve curated a wide range of high-quality beauty and skincare products to help you look and feel your best.

Our team of experts carefully selects each product to ensure that it meets our standards for effectiveness, safety, and sustainability. We’re committed to providing our customers with a convenient and enjoyable shopping experience, with fast and reliable shipping and friendly customer service.

Social Media

FAQ

Min prenumeration

Hur fungerar min prenumeration?

Vi har några olika erbjudanden gällande våra produkter. Hur din prenumeration ser ut beror på vilket av de olika erbjudandena du valt. Information om just ditt erbjudande hittar du i din orderbekräftelse eller på din startfaktura. Om du har frågor gällande din prenumeration är du varmt välkommen att kontakta kundservice.

Du behöver inte säga upp din prenumeration då den avslutas per automatik efter 12 månader, men i de fall du påbörjat en prenumeration som innehöll ett köpåtagande behöver du först fullgöra åtagandet. Därefter avslutas prenumerationen. Efter den första försändelsen kommer inga fler försändelser att skickas.

Dina refillpaket kommer att levereras direkt hem till dig vid ett tillfälle, cirka 1–2 veckor efter att din ångerrätt upphört att gälla.

Vi rekommenderar byte av borsthuvud varannan månad för att uppnå bästa borstresultat. Detta eftersom stråna slits mot emaljen på dina tänder och med tiden ger sämre effekt. Du märker att du har lyckats om dina tänder är rena och fria från plack, du inte har dålig andedräkt samt att tandköttet är fint rosa och inte blöder när du borstar tänderna.

Avtal och ångerrätt

Vi tillämpar lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59). Detta innebär att du som konsument alltid har 14 dagars ångerrätt från den dag du mottagit den initiala försändelsen. Vid retur får förseglingen/plomberingen ej vara bruten.

Om varan returneras använd eller med bruten försegling/plombering kommer den att återsändas till dig. Det är också viktigt att ditt kund- eller personnummer medföljer i returen för att vi ska kunna identifiera vem den tillhör. Du står själv för kostnaden för returfrakten, men behöver inte betala eventuell faktura du mottog med startpaketet om villkoren för returen är godkända.

Observera att ångerrätten endast gäller för ditt startpaket och alltså inte på de löpande försändelserna i prenumerationen.

Vår returadress är:
Kontakta Kundtjänst vid eventuell returadress. Öppettider Helgfri måndag-Fredag 10-14

Om du önskar returnera en vara ber vi dig kontakta kundservice på 0317160316 för att undvika att det hinner skickas fler produkter eller fakturor.

Vi tillämpar tre former av bekräftelse av avtal vid telefonförsäljning: accept via post, e-post eller SMS. Vid samtalet görs en ljudinspelning av vad säljaren och du som kund kommit överens om. Denna ljudinspelning utgör en trygghet för såväl dig som kund som för säljaren. Av inspelningen framgår tydligt de avtalsvillkor som gäller för köpet, och du informeras innan inspelningen börjar.

Efter samtalet skickar vi ut en bekräftelse av erbjudandet per e-post och SMS. Enligt distansavtalslagen och avtal utanför affärslokaler ska ett erbjudande som lämnats via telefon bekräftas skriftligen till konsumenten. Om du som kund vill stå fast vid ditt köp måste du skriftligen acceptera anbudet. Det kan du göra genom att svara jakande per post, e-post eller på SMS:et.

Genom ditt jakande svar på bekräftelsen av erbjudandet har ett avtal ingåtts som är juridiskt likställt med ett skriftligt avtal. Om du inte skriftligen accepterar erbjudandet kommer vi inte att kunna skicka våra produkter till dig, och du behöver inte heller betala enligt erbjudandet.

För fullständiga avtalsvillkor – klicka här

Försäljning

Vi på Nordic Digital Marketing AB (Dentle Care) säljer våra produkter via telefon, internet, på stan, samt ute på torg och i gallerior. Vi erbjuder våra produkter i olika former för att passa dig som konsument bäst. Om du väljer att bli prenumerant och åtar dig att köpa ett visst antal borsthuvuden, får du eltandborsten billigare eller till och med utan extra kostnad.

Om du undrar varför just du blir uppringd av oss beror det på att du tidigare deltagit i en marknadsundersökning, kampanj eller gjort ett köp. Vid i stort sett samtliga marknadsundersökningar, kampanjer eller köp anges det att dina uppgifter kan komma att användas i tredjepartssyfte, såsom marknadsföring.

För att vi ska ha kunnat ta del av ditt mobiltelefonnummer har du aktivt tagit del av denna information då du godkänt avtalsvillkoren.

Vi på Nordic Digital Marketing (Dentle Care) följer självklart de branschregler som är framtagna av bland annat SWEDMA och Kontakta, för att verka för en seriös bransch.

Om du önskar bli spärrad för vidare kontakter från Dentle Care per telefon eller mejl, ber vi dig kontakta oss på telefon eller mejl.

Vi tar ansvar för alla personuppgifter – såsom namn, adress, mejladress, telefonnummer, födelsedata etc. – som du lämnar till oss eller som vi tar del av vid köp. Vi följer de regler som framgår av Dataskyddsförordningen (GDPR, The General Data Protection Regulation). Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i våra allmänna villkor.

Faktura relaterade frågor

Om du har en fråga som specifikt rör din betalning, hör du av dig till kundservice. Samma sak gäller om det rör prenumerationen eller produkten. Du når oss via telefon eller mejl.

Alla dina försändelser betalas via faktura med 20–30 dagars betaltid från utskriftsdatumet.

En påminnelsefaktura skickas enbart om din faktura förfallit utan att du betalat. Det tar normalt 1–3 arbetsdagar för din betalning att registreras.

Har du betalat samma dag som förfallodatumet och fått en påminnelse kan du bortse från denna.

Produkt och garanti

Vi erbjuder vid kampanjer en livstidsgarantiDentle Care IPX7 eltandborste.

Om din tandborste slutar fungera – oavsett anledning – kontaktar du kundtjänst och returnerar din tandborste till vårt kundtjänstcenter. Vi skickar dig därefter en ny enhet utan extra kostnad och återvinner den gamla.

Vi lämnar två års garanti på samtliga våra eltandborstar som inte är köpta med en kampanj.

Trending Now